Olkhon Island: Een beetje stuk paradijs in Rusland

Na nog een lange en spectaculaire treinrit, kwamen we opdagen in de prachtige stad Irkutsk. Na foto’s te hebben gehad van lelijke, grijze Sovjetgebouwen die ons concept van een Russische stad vertroebelden, was Irkutsk een plezierige verrassing. Met een Europa-achtige look en sfeer verdiende Irkutsk veel meer tijd dan we moesten verkennen. We hadden een dag om rond te lopen en een paar van de prachtige kerken in de stad te inspecteren. Bij het betreden van de kerken en het zien van het voortdurende, ceremonieuze gebed, was het onmiddellijk duidelijk dat Rusland sterk vasthoudt aan zijn religieuze wortels. Na slechts 15 uur in Irkutsk vertrokken we in de ochtendbus (7 uur R700) naar het eiland Olkhon.

Een van de vele kerken in Irktusk
Olkhon Island is een lang stuk paradijs van 72 km en wordt een van de 6 epicenters van de sjamanistische energiepunten van de aarde. Het eiland speelt zich af op een prachtig Lake Baikal, het diepste meer ter wereld op meer dan 1600 meter diep op sommige plaatsen. Dit enige waterlichaam bevat een verbazingwekkende 1 vijfde van het zoete water van de wereld.

Wachten om aan boord van de veerboot naar het eiland Olkhon te gaan
Terwijl we de allereerste bocht afliepen die ons een zicht op het eiland gaf, zouden we kunnen zien waarom zo veel mensen hadden gesuggereerd dat we naar deze plek kwamen. We namen een kleine veerboot over het kristal verwijderen water dat zo schoon is, er wordt gezegd dat je het rechtstreeks aan de oevers kunt drinken. Zelfs als we ons betrekking hadden op het centrum van het kleine schiereiland, zien we misschien nog steeds de bodem, die waarschijnlijk 50 of veel meer meter onder ons was.

Het kristal verwijder de wateren van Lake Baikal
De allereerste dag op het eiland hadden we ons verrukt in de zon en het warme weer, die ons hadden afgehandeld om ons te ontslaan tijdens het wandelen in Mongolië. We lagen op de prachtige stranden en baden in de warme zon. Die allereerste nacht ontdekten we een goed gebied op het zand en kampeerden onder de sterren (kamperen is volledig gratis en legaal aan de hele oevers van Olkhon). Olkhiin Island is de vakantie voor talloze Russen, dus we werden omringd door vrolijke locals die genieten van hun zomervakantie.

Ons prachtige kampeergebied op het strand

De volgende dag hebben we geïnspecteerd in Nikita Guest Home (R950/Persoon W/Full Board +20 minuten totaal gratis Banya). Dit grote complex is een mekka voor reizigers die naar het eiland Olkhon gaan en ze kunnen alles organiseren van dagtochten tot weekend excursies rond het eiland. De kosten van Nikita zouden meestal over ons budget zijn, maar toen we het smorgasbord van regionale gerechten zagen worden aangeboden, en onze schone comfortabele kamer, realiseerden we ons dat het een uitstekende deal was.

Onze ruimte bij Nikita Guest House
We brachten nog een hele dag door op het strand en zwemmen in de verwijder (en extreem koude) wateren van Baikal. We hebben praktisch een kleurtje gekregen!

Na een nacht in Nikita ving de slechte weersomstandigheden zoveel zo veel als wij. Helaas hadden we ons avontuur op deze dag georganiseerd (R800pp 7hrs w/lunch) en terwijl we aan boord van de Russische busje gingen om naar het noorden van het eiland te gaan, keken onze ogen voorzichtig naar de donkere hemel.

De Russische busje en een gevaarlijk bewolkte hemel
Gelukkig viel slechts een kleine motregen uit de lucht toen we de opmerkelijke kliffen van Cape Khoboy op de noordelijke suggestie van het eiland verkenden. We hebben een paar wandelingen gedaan met een aantal fantastische uitkijkpunten waar we volledige panorama’s van Olkhon en de omliggende Baikal hadden.

Lover’s Cliff in de buurt van Cape Khoboy
Na onze tour kwamen we net op tijd terug voor een smakelijk diner van Omul (lokale Baikal Fish) Borsch en aardappelsalade. Nadat we onszelf hebben gevuld, gingen we naar de Banya (Russische sauna/badhuis) waar we onszelf versloegen met Eucalyptus -takken en hebben we het 40 minuten uitgezweeld.

Buiten een Russische banya
Toen we de Banya verlieten, heet en verfrist, ontdekten we een oude man die de accordeon speelde buiten de muziekzaal van Nikita. Blijkt dat we net op tijd waren voor een regionale muzikale show. We zaten in de hal en luisterden naar de band die conventionele deuntjes speelde uit de verschillende regio’s van Rusland en Europa. De oude man op de accordeon was de meest charismatische Russische die we ooit hebben gezien en hij speelde de menigte af als een rockster. Het was een uitstekend einde van een ideaal verblijf op het eiland Olkhon.

Wat een rockster

Na 3 nachten op het eiland moesten we vertrekken om terug te keren naar Irkutsk voor onze trein naar OMSK. We hielden van het eiland en hoewel we reisverhalen over zijn schoonheid hadden gehoord, waren we nog steeds onder de indruk van hoe mooi het echt was. Het is betreurenswaardig dat de aard van deze reis van tevoren moet worden gepland, want als we veel meer tijd hadden, zouden we op dit betoverende stuk paradijs zijn gebleven.

Bekijk onze Olkhon Island -video (7 minuten)!

src = ”” alt = ”Olkhon Island: een beetje stuke van het paradijs in Rusland (video) “width =” 250 ″ hoogte = “375 ″ />

Zoals dit artikel? Pin het!

Disclaimer: Geiten On the Road is een Amazon -partner en ook een filiaal voor sommige andere retailers. Dit houdt in dat we commissies maken als u op Links op onze blog klikt en koopt bij die retailers.